ایات مرتبط با زن جلسه17



 

نام خداوند رحمتگر مهربان آیات مرتبط با زن دکتر غفرانی جلسه هفدهم 14/10/1394 سوره سبا در این سوره آیه مستقیمی راجع به زن ندارد اما آیه ای زیبا دارد که می فرماید آیه 37 وَ مَا أَمْوَالُكمُ‏ْ وَ لَا أَوْلَادُكمُ بِالَّتىِ تُقَرِّبُكمُ‏ْ عِندَنَا زُلْفَى إِلَّا مَنْ ءَامَنَ وَ عَمِلَ صَالِحًا فَأُوْلَئكَ لهَُمْ جَزَاءُ الضِّعْفِ بِمَا عَمِلُواْ وَ هُمْ فىِ الْغُرُفَاتِ ءَامِنُونَ(37) این آیه به ما می فهماند اولاد برای شما نفعی ندارد و اینها فتنه هستند و شما را به ما نزدیک نمی کند که البته کم نیستند خانمهایی که زندگیشان را به خاطر بچه به آتیش می کشند و گمان می کنند با تربیت فرزند به جایی می رسند و این مطلب آنقدر فراگیر است که خداوند می فرماید شما دارید این کار را میکنید و خداوند نفی کرده این ذهنیت را که گمان می کنید بچه و بچه داری شما را به خدا نزدیک می کند و اموال و اولاد شما را به خدا نزدیک نمی کند پس مادر در قبال بچه هیچ مسئول نیست فقط مسئول ایمان و عمل صالح خودش است اگر ما سنخیتی یا نقشی در عمل صالح با فرزند داشته باشیم می شود گفت باقی الصالحات است پدر و مادر در اسلام مسئول تربیت بچه نیستند باید خود تربیت شده باشیم و خود را بسازیم و تربیت کنیم و این آیه شایستگی و عمل صالح ما را نسبت به هر کس اثبات می کند زن فقط نسبت به همسرش تکلیف دارد و مسئول است وهدف فرزند آوری اینست که خداوند هر موقع بخواهد از ما فرزندی به وجود می آورد که یا کر و یا کور و یا مشکل دارد را بیافریند تربیت از ربا می آید و در کتابها نوشته اند عادت به کاری مطلوب یعنی بچه ها را وادار کنیم که فلان کار را انجام دهد کاری که در سیرک بر روی حیوانها انجام میدهند و تربیت کردن بچه در هیچ کجای قرآن نیامده و عادت کردن به کاری ارزشی ندارد همانطور که اما علی فرمود افضل العباده ترک العاده بهترین عبادت ترک عادت است مثال به نماز اول وقت عادت نکنید باید برای شما ملکه شود و مشتاق باشید چون عادت یعنی من اراده ام و معرفتم دخالت ندارد و زمان و مکان را تشخیص نمی دهم و ادب رشد و تزکیه برای ماست و اینکه بچه های ما چه می شوند اینکه امتحان ماست که من نسبت به بچه ی حرف گوش کن یا گوش نکن چه کار می کنم ویا چه عمل صالح انجام می دهم و یا با پدر بچه چگونه رفتار می کنم ؟ پس اموال و اولاد شما را به ما نزدیک نمی کند به زلف ما گره نمی زند اولاد برای خانمها امتحان است و اموال برای آقایون امتحان است پس نیت ما و عمل ما مهم است نه چیز دیگر و اذن به کاری داریم یا نه سوره فاطر آیه 11 وَ اللَّهُ خَلَقَكمُ مِّن تُرَابٍ ثُمَّ مِن نُّطْفَةٍ ثُمَّ جَعَلَكمُ‏ْ أَزْوَاجًا وَ مَا تحَْمِلُ مِنْ أُنثىَ‏ وَ لَا تَضَعُ إِلَّا بِعِلْمِهِ وَ مَا يُعَمَّرُ مِن مُّعَمَّرٍ وَ لَا يُنقَصُ مِنْ عُمُرِهِ إِلَّا فىِ كِتَابٍ إِنَّ ذَالِكَ عَلىَ اللَّهِ يَسِيرٌ(11) پس آنهایی که مجرد هستند در معرض زنا هستند و استثنا ندارد و سرمایه هایشان از دست می رود و رزق نمی خورند چون زو ج هستند که رزق می خورند و هیچ زنی باردار نمی شود و بارش را زمین نمی گذارد مگر تابع علم خداوند است پس آنهایی که مسدود می کنند این مجرای بارداری را علم و اراده ی خدا را زیر سوال می برند و ما یعمر عمر هر کس کم یا زیاد شود در کتابی نوشته شده و ثبت شده و اینها برای خداوند آسان است که حساب همه چیز را داشته باشد زن و شوهر می توانند بچه نخواهند ولی انسداد آن مشکل دارد و گفته می شود خدایا تو نباید بخواهی و ما با خواست تو مشکل داریم .عمر یعنی آبادانی و تولید به میزان آن اهمیت دارد و معمولا سن ما بیشتر از عمرمان است عمر یعنی ترکیب کردن و سن یعنی تجزیه کردن دندان به عربی می شود اسنان یعنی خرد می کند عمران ترکیب می کند ، تولید می کند اما سن مصرف می کند یک کشاورز بیشتر تولید میکند و یک شهری بیشتر مصرف می کند پس ایه 36 وَ الَّذِينَ كَفَرُواْ لَهُمْ نَارُ جَهَنَّمَ لَا يُقْضىَ‏ عَلَيْهِمْ فَيَمُوتُواْ وَ لَا يخَُفَّفُ عَنْهُم مِّنْ عَذَابِهَا كَذَالِكَ نجَْزِى كلُ‏َّ كَفُورٍ(36) همه ی زوجها خلق شدند یعنی هیچ زنی و مردی نمی تواند بگوید و نباید بگوید زوج من خلق نشده بلکه خدا می فرماید آنکه باید زوج تو باشد آفریدم اگر در جایگاه خودت باشی یا تو او را می یابی یا او تو را می یابد و این آیه یکی از حلقه های گره دعای جوشن کبیر است و هرچه از زمین می روید زوج است و از خودتان و از چیزهایی که از شما نمی دانید پس هستند چیزهایی در عالم که ما هنوز نمی شناسیم و ذرات بنیادی و اتم ها هم زوج هستند زوج یعنی گروه دسته و سنخیتها یا هم کفو که همه اینها خلق شده پس هیچ کس مجاز نیست مثل خدا فرد فرد واحد باشد و خلق الازواج یعنی همه مخلوقات نصفه و نیمه هستند و با هم تازه می شوند و احد و قلب و عقل نصف هستند با هم می شوند یک انسان پس همه ی افراد نصف هستند و نصف امکانات زندگی را دارند و افراد مجرد در واقع زندگی نمی کنند چون اعتباری ندارند و از رحم دنیا وارد رحم آخرت نمی شوند و به جهنم می روند سوره یس إِنَّ أَصْحَابَ الجَْنَّةِ الْيَوْمَ فىِ شُغُلٍ فَكِهُونَ(55) آیه 55 اصحاب بهشت امروز به کارهایی بسیار فرح بخش و دلنشین و خرسندی و شوخ طبعی مشغول هستند و خودشان و همسرانشان در سایه رحمت و عنایت الهی هستند و در معرض وساطت محض هستند و واسطه فیض اند کلمه زوج در اینجا اختصاص کرده به خانمها یعنی کسی که متصدی مدیریت زوجیت است زن است و زن عامل پیوند است پس زن نمی تواند طلاق بگیرد چون ذات او پیوند دهندگی و چسبندگی است پس نمی تواند به فکر طلاق باشد به طور مثال پرستارها از مریض ها طلاق نمی گیرند و یا مادر از بچه طلاق نمیگیرد و در ذاتش نیست پس خداوند می فرماید همسر پاره ی تن توست و فرزند تکه سنگی بود که شما آن را نگین کردید یعنی زن چیز بی ارزشی را امانت می گیرد و به صورت یک انسان می تراشد و تحویل می دهد که ترجمه کلمه زفاف است ولی همسرنیمه ی زن است و اگر سنخیتی نباشد بین زن و مرد طبیعی است و خاصیت دنیاست و در زمانی که به آن دنیا می روند هم سنخ خود را می یابند و به طور مثال امام حسن دیگر با جعده نیست با هم سنخ خود در بهشت است پس در یک بازی هر چه به فینال نزدیک تر شویم کفویت و سنخیت بین ما بیشتر می شود و این برنده ها بیشتر با هم کفو می شوند پس ما باید وظیفه ی خود را انجام دهیم تا هم سنخ خود را در بهشت بیابیم پس ما باید خود را با همسر خود شکوفا کنیم و قتی می خواهیم پرده بزنیم هر چیز که بشود زیر پای خود می گذاریم تا بالا برویم پس باید هر کس که بشود با او بالا برویم را انتخاب کنیم اهل بالا رفتن و شکوفا شدن ماست و خداوند در عالم جاذبه ای بالاتر از زن و شوهر نیافریده و جاذبه بین زمین و اسمان و اتم همین نر و ماده بودنش است و در عالم جاذبه بین صفات جمال و جلال است که فرزند هیچ کدام از اینها نیست و اینکه الان بچه سالاری شده چون انحراف پیدا شده بین خانم ها چون دیگر خانمها زن نیستند و یک پارچه اقا شدند این آیه ویژگی اهل بهشت است کسانی که هم صحبت خدا بودند و اولیا خدا در بهشت با همسرانشان در اوج لذت و آرامش هستند کسانی هم نشین بهشت هستند که صبح تا شب خداوند را می خوانند و با اهل بیت مصاحبت دارند و تنها هم صحبت پیامبر حضرت علی بود چون خداوند فرمود هر گاه با پیامبر هم صحبت می شوید باید صدقه بدهید که فقط حضرت علی اینگونه رفتار کردند و این آیه مصداقش فقط حضرت علی هستند . ما در زندگی دنیا از طبیعت چه می فهمیم و چه هم صحبتی با طبیعت داریم و جز اینکه سرمان را پایین انداختیم فقط می خوریم و یا دنبال پول هستیم نگاهمان به سمت آسمان نیست وحاضر جوابی و فحاشی بلدیم اما نمی توانیم مثل مادرمان حضرت زهرا و حضرت زینب و دختران امام حسین ع خطبه بخوانیم و حرفهای زیبا بزنیم

 

سوره صافات آیه 21 الی 24 هَاذَا يَوْمُ الْفَصْلِ الَّذِى كُنتُم بِهِ تُكَذِّبُونَ(21) * احْشُرُواْ الَّذِينَ ظَلَمُواْ وَ أَزْوَاجَهُمْ وَ مَا كاَنُواْ يَعْبُدُونَ(22) مِن دُونِ اللَّهِ فَاهْدُوهُمْ إِلىَ‏ صِرَاطِ الجَْحِيمِ(23) وَ قِفُوهُمْ إِنهَُّم مَّسُْولُونَ(24) امروز روز جدایی است کسانی که در مسابقه باخته اند همان روزی که می پنداشتید دروغ است و خوبیها از بدیها جدا می شوند و در ادامه گویند و احشروالذین مردهای ستمگر را بیاورید ستم کردن یعنی پشت کردن نور ، رحمت ، نعمت ، محبت لطفا علم معرفت تجربه حق و خانمهایشان را هم بیاورید یعنی خانمها ظلم نمی کنند ولی مشکلشان در اینجا این است که نتواستند جلوی ظلم آنها را بگیرند آیا این زن نقشش را درست ایفا کرده باز او ظالم است یا نه برای او زمینه ظلم را فراهم کرده حماله الحطب زن ابولهب هزیمها را برا همسرش می َآورد زن با غفلتش زمینه ظلم را برای مرد فراهم می کند زن اگر ذاکرات نباشد و مرد ذاکرین نیستند پس این زوج باید بتواند او را به خود بچسباند و او را به آسمان ببرد پس در اینجا خانمها نسبت به همسرانشان سوال می شوند پس باز از فرزند پسر وی سوال نمی شود از همسرداری درست نکردن سوال می شود و در محاکمه آخرت مردی محاکمه شود زنش هم سوال می شود که نقش داشته یا نه ولی برعکس آن نیست یعنی اگر مردی خوب باشد دیگر همسر او را نمی آورند که ببینند او مسئول بوده یانه و اینگونه که قرآن می فرماید محبت بر همه ما تمام شده و ما الان در مرحله فسق هستیم و می دانیم ولی عمل نمی کنیم آیه 40 إِلَّا عِبَادَ اللَّهِ الْمُخْلَصِينَ(40) به جز بندگان پاک شده خدا اینها رزق دارند و این عباد مخلص هدایایی دارند که بهترین این جایزه ها عندهم قصرت الطرف عین را به انها می دهند یعنی زنانی که چشم از همسر بر نمی دارند و ا ین مقام آنقدر والاست که این بهترین جایزه است و اینکه خیرات حسان شویم و تمام زیبایی های بهشت مال زن است عباد بودن عبد شدن مخلص شدند اما زن مظهر صفات هستند و مرد مظهر اسما وقتی اسما و صفات با هم ازدواج کنند به ذات می رسند علم الاسماء پس زن مظهر صفات است خود صاحب صفات است اما مرد چون صفات در انها ذاتی نیست نیاز به تذکر دارند و ممکن موضع خود را تغییر دهند یک چراغ نورش را از نیروگاه می گیرد زن هم باید آنقدر تقرب به خدا داشته باشد و آنقدر به خدا وصل باشد که چشم از همسرش برندارد پس هر چه یک برق قوی باشد نزدیکی به نیروگاه بیشتر است پس خداوند از زن می خواهد یک لحظه چشم از شوهرش برندارد به طور مثال قلب یک لحظه توجهش از مغز قطع می شود یا کاری دارد که او چه کار می کند یا خون رسانی آن قطع می شود فقط کارش اینست که اکسیژن و غذا به آن بدهد حال این مغز فرعون یا مغز امام برای قلب مهم نیست او باید قلب باشد و منقلب کند در جامعه الان زن می خواهد فکر کند بلکه باید سرشار از مهر و محبت باشد تا مرد خوب فکر کند و اگر قلب خوب غذا رسانی کند مغز درست کار می کند آیه 49 كَأَنهَُّنَّ بَيْضٌ مَّكْنُونٌ(49) مثل یک گوی سفید پنهان شده اند این زنان بهشتی سرشار از سفیدی ، نورانیت ، پاکیزی ، لطفات ، ظرفت ، بی رنگی ، سادگی و نه اینکه تبرج داشته باشد بلکه مکنون است یعنی خودش خود را پنهان کرده سرشار از حجب و حیا و خود باوری خودشناسی مور چهارم آیه 133 وَ إِنَّ لُوطًا لَّمِنَ الْمُرْسَلِينَ(133) زن لوط عاجز بوده از همسری که پر از معجزه بوده و ازدرک معجزات عاجز بود و از زن بودن عاجز بود. عجوز کسی است که سنش زیاد است ولی عمرش کم است و همسر حضرت ابراهیم هم در قرآن عجوز نام برده شده اما او توبه کرد و خدا به او بشارت داد و از عجوز بودن سنش بالا بود تولید نداشت درآمد خندید و شاد شد و ضحک پیدا کرد بعد ما به او فرزند دادیم و بعد از آن دیگر با این نام برده نشدند ثم دمرنا اینها را نجات دادیم و این زن و دیگران را گذاشتیم نابود شوند غابرین یعنی هیچ حرکتی ندارد مظهر زیبایی نیست مثل غبار است اسم فاعل است مورد پنجم آیه 149 فَاسْتَفْتِهِمْ أَ لِرَبِّكَ الْبَنَاتُ وَ لَهُمُ الْبَنُونَ(149) از ایشان بپرس دخترها مال خدا و پسر ها مال شما این چه فتوایی است دادید؟؟؟؟ مورد ششم آیه 150 الی 152 أَمْ خَلَقْنَا الْمَلَئكَةَ إِنَثًا وَ هُمْ شَهِدُونَ(150) أَلَا إِنهَُّم مِّنْ إِفْكِهِمْ لَيَقُولُونَ(151) وَلَدَ اللَّهُ وَ إِنهَُّمْ لَكَاذِبُونَ(152) چه کسی گفته ملائکه دخترند آیا شما شاهد بودید این دروغ است خدا بچه دار شد دروغ است مگر خدا امکان تولید دارد در حالی که مولد نیست مورد هفتم آیه 153 الی 157 أَصْطَفَى الْبَنَاتِ عَلىَ الْبَنِينَ(153) مَا لَكمُ‏ْ كَيْفَ تحَْكُمُونَ(154) أَ فَلَا تَذَكَّرُونَ(155) أَمْ لَكمُ‏ْ سُلْطَانٌ مُّبِينٌ(156) فَأْتُواْ بِكِتَابِكمُ‏ْ إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ(157) خدا دخترها را برای خود برداشت پسر را به شما داد این چه قضاوتی است می کنید شما نوشته و یا سندی دارید بیاورید اگر راست می گویید سوره ص آیه 49 هَاذَا ذِكْرٌ وَ إِنَّ لِلْمُتَّقِينَ لَحُسْنَ مََابٍ(49) مورد اول برای متقین هم حسن حساب هست هم درهای بهشت برای اینها باز است واینها هم تکیه زدند و هر چه بخواهند به آنها می دهیم و نزد ایشان قاصرات طرف است و بودن با چنین زنانی رزقی است از بین نرفتنی و برای متقین است این و زیبایی در زن تبلور دارد و زنیکه خود را یافته باشد نقش خدایی برایش مهم است و اینکه دیگران راجعبش چه گویند مهم نیست و ماله من نفاء یعنی همیشگی است و از بین رفتنی نیست و این زنان هم خودشان زیبا هستند و هم در دست زیباترین افراد یعنی متقین هستند. اللهم عجل لولیک الفرج


برای این مطلب نظری ثبت نشده است و یا نظر شما هنوز مورد تایید مدیر سایت قرار نگرفته است