ایات مرتبط با زن جلسه16



نام خداوند رحمتگر مهربان آیات مرتبط با زن دکتر غفرانی جلسه شانزدهم 01/09/1394 سوره احزاب مورد 13 نکته مردها باید عده را رعایت کنند به نظر می رسد این آیه این را برداشته که اگر رابطه نداشتید لازم نیست عده نگه دارید و شما بشمارید مردها در ازدواج با خانم ها به طور مکرر باید خودشان عده را رعایت کنند شاید خانمی بی بند و بار باشد طلاق حق مرد است ، حق زن نیست چون بله را مرد می گوید و هرکس بله گوید حق طلاق دارد و این آیه هم اشاره کرده به مرد که شما آنها را طلاق می دهید و زن چون انتخاب کرده مجاز نیست به طلاق گرفتن مگر به شرایط خاصی که استثنا قائل شدند لازم نیست عده را بشمارید می توانید سریع جدا شوید اشاره ایه است مورد 14 آیه 50 يَأَيُّهَا النَّبىِ‏ُّ إِنَّا أَحْلَلْنَا لَكَ أَزْوَاجَكَ الَّتىِ ءَاتَيْتَ أُجُورَهُنَّ وَ مَا مَلَكَتْ يَمِينُكَ مِمَّا أَفَاءَ اللَّهُ عَلَيْكَ وَ بَنَاتِ عَمِّكَ وَ بَنَاتِ عَمَّتِكَ وَ بَنَاتِ خَالِكَ وَ بَنَاتِ خَلَتِكَ الَّتىِ هَاجَرْنَ مَعَكَ وَ امْرَأَةً مُّؤْمِنَةً إِن وَهَبَتْ نَفْسَهَا لِلنَّبىِ‏ِّ إِنْ أَرَادَ النَّبىِ‏ُّ أَن يَسْتَنكِحَهَا خَالِصَةً لَّكَ مِن دُونِ الْمُؤْمِنِينَ قَدْ عَلِمْنَا مَا فَرَضْنَا عَلَيْهِمْ فىِ أَزْوَاجِهِمْ وَ مَا مَلَكَتْ أَيْمَنُهُمْ لِكَيْلَا يَكُونَ عَلَيْكَ حَرَجٌ وَ كاَنَ اللَّهُ غَفُورًا رَّحِيمًا(50) ای پیامبر ما فقط برای تو حلال کردیم 1- که مهریه ایشان را خودت پرداخت کردی 2- ملک یمین تو هستند به عنوان غنائم جنگی مال تو شوند 3-دختر عموی تو 4-دختر عمه ی تو 5- دختر دایی 6-دختر خاله تو ، آنهایی که با تو هجرت کردند 7- زنی که بدون مهریه خود را به پیامبر می بخشد عنوان همسری پیامبر بر ایشان ارزش بود اگر پیامبر بخواهد با آنها ازدوج کند و این مورد آخر فقط مخصوص توست نه برای دیگر مومنین یعنی حتما باید خانمها از همسران خود مهریه بگیرند و حق مباشرت داشته باشند و سایر حقوق زناشویی را مطالبه کنند اما پیامبر از این شرایط مستثنا بود و می توانستند بپذیرند ما می دانیم چه چیز را واجب کردیم این حکمی که برای خانمهاست کاملا عالمانه است تا توی پیامبر هیچ محدودیتی نداشته باشی و خدا آمرزنده و فرصت دهنده مهربان است اینکه نباید بر پیامبر حرج باشد و این هفت زنی که می توانند همسر پیامبر باشند و این حکم اسرا را باید با توجه به تفاسیر و توضیحات بیشتر را بررسی کرد مورد 15 آیه 51 * تُرْجِى مَن تَشَاءُ مِنهُْنَّ وَ تُْوِى إِلَيْكَ مَن تَشَاءُ وَ مَنِ ابْتَغَيْتَ مِمَّنْ عَزَلْتَ فَلَا جُنَاحَ عَلَيْكَ ذَالِكَ أَدْنىَ أَن تَقَرَّ أَعْيُنهُُنَّ وَ لَا يحَْزَنَّ وَ يَرْضَينْ‏َ بِمَا ءَاتَيْتَهُنَّ كُلُّهُنَّ وَ اللَّهُ يَعْلَمُ مَا فىِ قُلُوبِكُمْ وَ كَانَ اللَّهُ عَلِيمًا حَلِيمًا(51) برای اینکه چشم این خانمها روشن باشد غمگین نشوند بهتر تابع نظر پیامبر باشند و ایشان انتخاب کنند با چه کسی باشند و راضی باشند از آنچه خدا و پیامبر به آنها داده شده و خدا می داند چه در قلبهایتان می گذرد و این احکام فقط برای امتحان ماست و خداوند دانای بردبار است و در آیه 52 گفته شده دیگر از این به بعد حق ازدواج نداری با هیچ کدام از آن موارد به خصوص هفتمی مگر فقط ملک یمین را که اسیر شما هستند حق ازدواج نداری که معلوم می شود ازدواجهای پیامبر همه به اذن و دستور الهی بوده است حتی اگر آنها چهره ایشان و موقعیتشان تو را به تعجب وا دارد مورد 16 آیه 53 يَأَيهَُّا الَّذِينَ ءَامَنُواْ لَا تَدْخُلُواْ بُيُوتَ النَّبىِ‏ِّ إِلَّا أَن يُؤْذَنَ لَكُمْ إِلىَ‏ طَعَامٍ غَيرَْ نَظِرِينَ إِنَئهُ وَ لَكِنْ إِذَا دُعِيتُمْ فَادْخُلُواْ فَإِذَا طَعِمْتُمْ فَانتَشِرُواْ وَ لَا مُسْتَْنِسِينَ لحَِدِيثٍ إِنَّ ذَالِكُمْ كَانَ يُؤْذِى النَّبىِ‏َّ فَيَسْتَحْىِ مِنكُمْ وَ اللَّهُ لَا يَسْتَحْىِ مِنَ الْحَقّ‏ِ وَ إِذَا سَأَلْتُمُوهُنَّ مَتَاعًا فَسَْلُوهُنَّ مِن وَرَاءِ حِجَابٍ ذَالِكُمْ أَطْهَرُ لِقُلُوبِكُمْ وَ قُلُوبِهِنَّ وَ مَا كاَنَ لَكُمْ أَن تُؤْذُواْ رَسُولَ اللَّهِ وَ لَا أَن تَنكِحُواْ أَزْوَاجَهُ مِن بَعْدِهِ أَبَدًا إِنَّ ذَالِكُمْ كَانَ عِندَ اللَّهِ عَظِيمًا(53) به نظر می رسد این آیه مربوط به تمام خانه های پیامبر دارد و تمام حرمهای ائمه اطهار را شامل می شود که با اجازه وارد شویم و وقت بطالت نداشته باشیم و حرفهای دنیوی نزنیم مورد 17 آیه 55 لَّا جُنَاحَ عَلَيهِْنَّ فىِ ءَابَائهِِنَّ وَ لَا أَبْنَائهِنَّ وَ لَا إِخْوَانهِِنَّ وَ لَا أَبْنَاءِ إِخْوَانهِِنَّ وَ لَا أَبْنَاءِ أَخَوَاتِهِنَّ وَ لَا نِسَائهِنَّ وَ لَا مَا مَلَكَتْ أَيْمَنهُُنَّ وَ اتَّقِينَ اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ كاَنَ عَلىَ‏ كلُ‏ِّ شىَ‏ْءٍ شَهِيدًا(55) این آیه شامل همه زنان عالم و زنان پیامبر می شود و هم کیش یعنی زیبایی های زن مسلمان را نباید زن مشرک ببیند هم بدن هم زینت زن مسلمان را و این زنانی که سنخیت ندارند نا محرم حساب می شوند حتی کسانی که ضروریات دین را قبول ندارند خارج از دین حساب می شوند مورد 18 بهتان با تهمت تفاوت دارد به قولی همان پیش داوری غلط و دروغی است که طرف در جوابش می ماند ولی در تهمت صراحت است که در بهتان نیست مورد 19 اگر پوشش خانمها جالب باشد ازدواجشان تاخیر نمی افتد اگر این کار انجام گیرید دو خاصیت دارد این برای شما بهتر و نزدیکتر است به شناخته شدن و دوم اینکه اذیت نمی شوند اگر جلابیب را دائما بر خود مراقبت کنند 1- شناخته می شوند 2- اذیت نمی شوند البته خداوند آمرزنده و فرصت دهنده است هر ملیتی یک نوع حجاب دارند که برای خود جالب است و متناسب با فرهنگشان است که با این حجاب شناخته شوند به عقلانیت به خودشناسی به معرفت به نجابت به متانت و به طهارت و پاکدامنی و به کرامت و قداست که شامل کسی است که مراقبت بر حجاب خود دارد و نوع آدمهای بی حجاب بسیار شلخته و شلوغ و بی نظم هستند و شناخته شدن به روحانیت و معنویت و جلوه الهی بودن باید اول حجاب را برای شخص جالب کرد تا حجاب کرد تا حجاب را بشناسد و استفاده کند ثمرات حجاب شناخته شدن مصونیت بانوان از انواع آزار و اذیت و استفاده ابزاری اگر خود فرد حجاب را رعایت نمی کند یعنی دارد اجازه می دهد که او را خریداری کنند و بر او وارد شوند پس حجاب و عفاف در حقیقت محدودیتی است برای قلبهای مریض برای مردهای هرزه و بی بند بار و مصونیتی است برای همه بانوان و این محدودیت است که مصونیت ایجاد می کند و هر محدودیت منطقی مصونیت ایجاد می کند و باعث رشد و شکوفایی وتعالی انسان می شود و ا ین محدودیت را بیشتر دانش آموز پیش دانشگاهی درک می کند به خاطر محدودیتی که ایجاد می کند تا درس بخواند مورد 20 یا 21 آیه 73 لِّيُعَذِّبَ اللَّهُ الْمُنَافِقِينَ وَ الْمُنَافِقَاتِ وَ الْمُشْرِكِينَ وَ الْمُشْرِكَاتِ وَ يَتُوبَ اللَّهُ عَلىَ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ وَ كاَنَ اللَّهُ غَفُورًا رَّحِيمَا(73) چند سوال حجاب را خدا گذاشته که زن در جامعه بیاید یا نیاید ؟ اگر حجاب مجوزی برای حضور زن در جامعه هست که هست و ا گر در اسلام مانع حضور او در جامعه شده که نشده چرا در قرآن می فرمایید از پشت پرده با خانمها حرف بزنی ؟ این حکم مخصوص زنان پیامبر است فقط و شامل دیگران نمی شود پس چرا عایشه در بصره و در جنگ جمل بود که ابن عباس با کفش به موازات عایشه نشست . عایشه گفت : طبقه آیات قرآن ، زنان پیامبر حرمت دارند چرا با کفش برتخت نشستی به موازات من و ابن عباس آیه 33 سوره احزاب خواند که آن زنانی احترام دارند که در قرن فی بیوتکن باشند تو در جنگ چه کار می کنی و عایشه درجنگ جمل دستگیر شد وحضرت علی او را آزاد کرد و به مدینه فرستاد سوال دوم چرا دستور پوشش فقط برای زنان آمده ؟ اول زن مظهر صفات جمال الهی است و ذرات وجودش پر از جذابیت است ثانیا میل به خودنمایی و خود آرایی مخصوص زنان است از نظر تصاحب قلب ها و دل ها مرد شکار است و زن شکارچی اما از نظر تصاحب جسم و تن زن شکار است و مرد شکارچی از قول شهید مطهری زن تا شکار نشود نمی تواند شکار کند و باید خود آرایی کند تا شکار شود عقلانیت زن در جمال اوست و جمال مرد در عقلانیت است زن هر چه قدر عاقل تر است آراسته تر است ولی آراستگی مرد به عقلانیت و منطقی بودنش است میل زن به خودآرایی از حس شکارچی گری اوست زن به حکم طبیعت خود و نا خود آگاه می خواهد دلبری کند و مرد را دلباخته کند تا مجری منویات او شود از روی عشق و افتخار نه از روی اجبار قبل ازدواج مرد شیفته رفتار زن است و زن شیفته زبان مرد و بعد از ازدواج مرد شیفته زبان زن و زن شیفته رفتار مرد است. انحراف تبرج و برهنگی مخصوص زنان است وانحراف چشم چرانی مخصوص آقایون است مرد با چشم تحریک می شود ولی زن اینگونه نیست چون هورمون های جنسی در چشم مرد تحریک می شود اما در زن اینگونه نیست بنابراین با اینکه پوشش و نگاه نکردن به نامحرم برای همه مردان و زنان است اما دستور پوشش برای خانما ودستور حفظ چشم برای مردان تاکید شده است و مرد هم باید پوشیده باشد حتی در سینه زنی از روی لباس سینه زنی کنید و دیدن کشتی آقایون برای همه مجاز نیست سوال سوم آیا حجاب حق فردی است یا اجتماعی ؟ واحد جامعه ، خانواده است و واحد خانواده ، فرد است . افراد جامعه به وجود نمی آورند جمع را تشکیل می دهند . خانواده آموزشگاهی است که رشد اجتماعی و قانون پذیری افراد را انجام می دهند که به سلامت و کارکرد موفقیت آمیز خانه بستگی دارد هر چه خانواده پاکتر و سالم تر رشد اجتماعی و قانون مندی بیشتر و خانواده محل رشد اجتماعی و قانون پذیری افراد است هر چیزی که موجب تحکیم خانواده و صمیمی شدن زوجین شود و رشد اجتماعی را عمق بخشد برای سلامت خانواده و نشاط جامعه مفید است وهرچه باعث سستی زوجین و خانواده شود برای سلامت خانه و نشاط جامعه زیان آور است و باید با آن مبارزه کرد اختصاص التذاذهای جنسی در محیط خانوادگی و در کادر ازدواج مشروع پیوند زن و شوهری را محکم می کند و موجب همدلی و نشاط بیشتر جامعه می شود که شامل تمام التذاذهای بین زن و مرد می شود در محیط خانواده و در ازدواج مشروع است علت اینکه دخترها و پسرها از ازدواج گریزان هستند این است که تمایل به روابط غیر مسئ.ولانه با نامحرم دارند که لذت می برند و محدودیت هم ندارند استکبار شیطان صفت ، زن را به عنوان کالای بسیار ارزان معرفی می کند . پیام کشف حجاب این بود که خانمها در دسترس وارزان باشند تا نهاد حیات بخشی خانواده اصلا تاسیس نشود و در زنان مسلمان است که فقط مهریه می گیرند در خارج زنان مهریه نمی گیرند و زن شانی در اروپا و آمریکا ندارد که در ارتباط با او هزینه ای پرداخت شود با هم سرکار می روند و در آمد و خرج خود را دارند ولی در اسلام تمام هزینه های پوشاک و خوراک و رفاه یک زن به عهده مرد است و زن می تواند حضرت خدیجه باشد و یک ریال در هزینه ها مسئول نباشد. فرق جوامعی که روابط جنسی را با محیط خانوادگی و کادر ازدواج در جامعه ، پایان انتظار محرومیت است ولی در ازدواج دوم اغاز محدودیت و محرومیت است حال دقت کنید برای شما چگونه است ؟ اللهم عجل لولیک الفرج


برای این مطلب نظری ثبت نشده است و یا نظر شما هنوز مورد تایید مدیر سایت قرار نگرفته است