ایات مرتبط بازن جلسه12



نام خداوند رحمتگر مهربان

آیات مرتبط با زن دکتر غفرانی

جلسه دوازدهم 26/07/1394

 

سوره شعرا

مورد 1

سوره شعرا آیه 165-166

أَ تَأْتُونَ الذُّكْرَانَ مِنَ الْعَالَمِينَ(165)

وَ تَذَرُونَ مَا خَلَقَ لَكمُ‏ْ رَبُّكُم مِّنْ أَزْوَاجِكُم بَلْ أَنتُمْ قَوْمٌ عَادُونَ(166)

چرا از ميان مردم جهان با نران مى‏آميزيد؟ (165)

و همسرانى را كه پروردگارتان برايتان آفريده است ترك مى‏گوييد؟ نه. شما مردمى متجاوز هستيد. (166)

تنها آیه ای که به همجنس گرایی اعتراض کرده است

به نظر شما ریشه عمل زشت و قبیح و حرام همجنس گرایی و پرهیز از ازدواج چیست ؟

هم اکنون عمل زشت و قبیح  و حرام و همجنس گرایی در کدام کشورها رواج دارد و مادران و زنها ی آن کشورها چگونه اند ؟

یک رفتار ما در خانه و یک رفتار زن در خانه داشته و باعث انزجار از روابط با زنها شد

همجنس گرایی ابتدا از مرد شروع شده بعد به زنها رسیده است

مورد 2

آیه 167الی 172

قَالُواْ لَئنِ لَّمْ تَنتَهِ يَالُوطُ لَتَكُونَنَّ مِنَ الْمُخْرَجِينَ(167)

قَالَ إِنىّ‏ِ لِعَمَلِكمُ مِّنَ الْقَالِينَ(168)

رَبّ‏ِ نجَِّنىِ وَ أَهْلىِ مِمَّا يَعْمَلُونَ(169)

فَنَجَّيْنَاهُ وَ أَهْلَهُ أَجْمَعِينَ(170)

إِلَّا عَجُوزًا فىِ الْغَابرِِينَ(171)

ثمُ‏َّ دَمَّرْنَا الاَْخَرِينَ(172)

چرا از ميان مردم جهان با نران مى‏آميزيد؟ (165)

و همسرانى را كه پروردگارتان برايتان آفريده است ترك مى‏گوييد؟ نه. شما مردمى متجاوز هستيد. (166)

گفتند: اى لوط، اگر بس نكنى، از شهر بيرونت مى‏كنيم. (167)

گفت: من با كار شما دشمنم. (168)

اى پروردگار من، مرا و كسانم را از عاقبت عملى كه مى‏كنند رهايى بخش. (169)

او و همه كسانش را رهانيديم. (170)

مگر پير زنى كه خواست بماند. (171)

سپس ديگران را هلاك كرديم. (172)

ما او را نجات دادیم به غیر یک عجوزه که در میان غابرین ماند

غابرین : کسانیکه غبار آنها را فرا گرفت

عجوز گفته حتی امراه هم نگفته .

عجوزه یعنی چه ؟

و چرا قرآن چند بار زن حضرت لوط علیه السلام را که احتمالا مسن نبوده عجوزه و ناتوان میخواند ؟

مادران و زنان قوم لوط و در راس آنها زن حضرت لوط چگونه بودند که مردها هیچ تمایلی به آنها نداشتند

سوره نمل

تابلویی از دو زن

عاقل و هوسران

مورد 1

آیه 24 الی 32

وَجَدتُّهَا وَ قَوْمَهَا يَسْجُدُونَ لِلشَّمْسِ مِن دُونِ اللَّهِ وَ زَيَّنَ لَهُمُ الشَّيْطَانُ أَعْمَالَهُمْ فَصَدَّهُمْ عَنِ السَّبِيلِ فَهُمْ لَا يَهْتَدُونَ(24)

أَلَّا يَسْجُدُواْ لِلَّهِ الَّذِى يخُْرِجُ الْخَبْ‏ءَ فىِ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ وَ يَعْلَمُ مَا تخُْفُونَ وَ مَا تُعْلِنُونَ(25)

اللَّهُ لَا إِلَاهَ إِلَّا هُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِيمِ (26)

* قَالَ سَنَنظُرُ أَ صَدَقْتَ أَمْ كُنتَ مِنَ الْكَاذِبِينَ(27)

اذْهَب بِّكِتَبىِ هَذَا فَأَلْقِهْ إِلَيهِْمْ ثُمَّ تَوَلَّ عَنهُْمْ فَانظُرْ مَا ذَا يَرْجِعُونَ(28)

قَالَتْ يَأَيهَُّا الْمَلَؤُاْ إِنىّ‏ِ أُلْقِىَ إِلىَ‏َّ كِتَابٌ كَرِيمٌ(29)

إِنَّهُ مِن سُلَيْمَانَ وَ إِنَّهُ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ(30)

أَلَّا تَعْلُواْ عَلىَ‏َّ وَ أْتُونىِ مُسْلِمِينَ(31)

قَالَتْ يَأَيهَُّا الْمَلَؤُاْ أَفْتُونىِ فىِ أَمْرِى مَا كُنتُ قَاطِعَةً أَمْرًا حَتىَ‏ تَشهَْدُونِ(32)

ديدم كه خود و مردمش به جاى خداى يكتا آفتاب را سجده مى‏كنند. و شيطان اعمالشان را در نظرشان بياراسته است و از راه خدا منحرفشان كرده است، چنان كه روى هدايت نخواهند ديد. (24)

چرا خدايى را كه نهان آسمانها و زمين را آشكار مى‏كند و هر چه را پنهان مى‏داريد يا آشكار مى‏سازيد مى‏داند، سجده نكنند؟ (25)

خداى يكتا كه هيچ خدايى جز او نيست. پروردگار عرش عظيم. (26)

گفت: اكنون بنگريم كه راست گفته‏اى يا در شمار دروغگويانى. (27)

اين نامه مرا ببر و بر آنها افكن، سپس به يك سو شو و بنگر كه چه جواب مى‏دهند. (28)

آن گفت: اى بزرگان، نامه‏اى گرامى به سوى من افكنده شد. (29)

نامه از سليمان است و اين است: «به نام خداى بخشاينده مهربان.» (30)

«بر من برترى مجوييد و به تسليم نزد من بياييد.» (31)

زن گفت: اى بزرگان، در كار من رأى بدهيد، كه تا شما حاضر نباشيد من هيچ كارى را فيصل نتوانم داد. (32)

مورد 2

آیه 35

وَ إِنىّ‏ِ مُرْسِلَةٌ إِلَيهِْم بِهَدِيَّةٍ فَنَاظِرَةُ بِمَ يَرْجِعُ الْمُرْسَلُونَ(35)

من هديه‏اى نزدشان مى‏فرستم و مى‏نگرم كه قاصدان چه جواب مى‏آورند. (35)

مورد 3

آیه 44

قِيلَ لهََا ادْخُلىِ الصَّرْحَ فَلَمَّا رَأَتْهُ حَسِبَتْهُ لُجَّةً وَ كَشَفَتْ عَن سَاقَيْهَا قَالَ إِنَّهُ صَرْحٌ مُّمَرَّدٌ مِّن قَوَارِيرَ قَالَتْ رَبّ‏ِ إِنىّ‏ِ ظَلَمْتُ نَفْسىِ وَ أَسْلَمْتُ مَعَ سُلَيْمَانَ لِلَّهِ رَبّ‏ِ الْعَلَمِينَ(44)

گفتندش: به صحن قصر درآى. چون بديدش پنداشت كه آبگيرى ژرف است. دامن از ساقهايش برگرفت. سليمان گفت: اين صحنى است صاف از آبگينه. گفت: اى پروردگار من، من بر خويشتن ستم كرده‏ام و اينك با سليمان در برابر پروردگار جهانيان تسليم شدم. (44)

مورد 4

ایه 54-55

وَ لُوطًا إِذْ قَالَ لِقَوْمِهِ أَ تَأْتُونَ الْفَاحِشَةَ وَ أَنتُمْ تُبْصِرُونَ(54)

أَ ئنَّكُمْ لَتَأْتُونَ الرِّجَالَ شهَْوَةً مِّن دُونِ النِّسَاءِ بَلْ أَنتُمْ قَوْمٌ تجَْهَلُونَ(55)

* فَمَا كَانَ جَوَابَ قَوْمِهِ إِلَّا أَن قَالُواْ أَخْرِجُواْ ءَالَ لُوطٍ مِّن قَرْيَتِكُمْ إِنَّهُمْ أُنَاسٌ يَتَطَهَّرُونَ(56)

فَأَنجَيْنَهُ وَ أَهْلَهُ إِلَّا امْرَأَتَهُ قَدَّرْنَاهَا مِنَ الْغَبرِِينَ(57)

و لوط را به يا دآر. آن گاه كه به قوم خود گفت: كارهاى زشت مرتكب مى‏شويد، در حالى كه خود به زشتى آن آگاهيد؟ (54)

چرا از روى شهوت به جاى آنان به مردان مى‏گراييد؟ شما مردمى نادان هستيد. (55)

جواب قوم او جز اين نبود كه گفتند: خاندان لوط را از قريه خود بيرون كنيد. آنان دعوى پاكى مى‏كنند. (56)

او و كسانش، جز زنش، را نجات داديم. چنان خواستيم كه آن زن از بازماندگان باشد. (57)

نکته مهم :

تا کنون دقت کردید که تمام مخلوقات بی هیچ اجر و مزد و توانایی های خود را برای انسان ابراز میکند و هیچ بخل و تکبری ندارد ؟

سوره بقره آیه 29

هُوَ الَّذِى خَلَقَ لَكُم مَّا فىِ الْأَرْضِ جَمِيعًا ثُمَّ اسْتَوَى إِلىَ السَّمَاءِ فَسَوَّئهُنَّ سَبْعَ سَمَاوَاتٍ وَ هُوَ بِكلُ‏ِّ شىَ‏ْءٍ عَلِيمٌ(29)

اوست كه همه چيزهايى را كه در روى زمين است برايتان بيافريد، آن گاه به آسمان پرداخت و هر هفت آسمان را برافراشت و خود از هر چيزى آگاه است. (29)

آیا آنها از اینکه برای ما خلق شده اند ضرر میکنند ؟ و نشانه بدبختی آنهاست ؟ و آیا میدانید که هر انسانی مشروط به دریافت اجر و مزدی انجام هر کاری را می پذیرد و توانایی هایش را فقط با این شرط ابراز میکند

آیا میدانید اکثر مهترها د راروپا و آمریکا خانمها هستند ؟

و بخاطر همین اجر و مزد این همه کارگر خدماتی هست و در همه شهرها مشغول کارند ؟

حتی پیامبران الهی اجر میخواستند

سوره شعراء آیه 109

وَ مَا أَسَْلُكُمْ عَلَيْهِ مِنْ أَجْرٍ  إِنْ أَجْرِىَ إِلَّا عَلىَ‏ رَبّ‏ِ الْعَالَمِينَ(109)

من از شما در برابر هدايت خود مزدى نمى‏طلبم. مزد من تنها بر عهده پروردگار جهانيان است. (109)

حال بنظر شما چرا خیلی از مردان و زنان از ابراز توانایی های خدادادی خود در خانواده استنکاف و خود داری می کنند ؟

آیا اینکه تمام پزشکان برای درمان بیماران 7 سال درس میخوانند نشانه ی بدبختی آنهاست ؟

آیا اینکه تمام کارکنان دانشگاهها – مدارس ادارات بانکها رستورانها .......برای خدمت به مردم در تمام عمر مفیدشان کار می کنند نشانه بدبختی آنهاست ؟

چرا برخی زنان از اینکه برای آرامش همسران آفریده شده اند خشنود نیستند و احساس بدبختی می کنند ؟

احتمال اول :

آیا آنها نگران اجر خویشند ؟

که خداوند متعال اجر هر نیکوکاری را تضمین فرموده است

سوره انشقاق آیه 25

إِلَّا الَّذِينَ ءَامَنُواْ وَ عَمِلُواْ الصَّالِحَاتِ لهَُمْ أَجْرٌ غَيرُْ مَمْنُونِ (25)

مگر آنان كه ايمان آورده‏اند و كارهاى شايسته كرده‏اند كه پاداششان را پايانى نيست. (25)

سوره کهف آیه 30

إِنَّ الَّذِينَ ءَامَنُواْ وَ عَمِلُواْ الصَّالِحَاتِ إِنَّا لَا نُضِيعُ أَجْرَ مَنْ أَحْسَنَ عَمَلاً(30)

كسانى كه ايمان آورده‏اند و كارهاى شايسته كرده‏اند، بدانند كه ما پاداش نيكوكاران را ضايع نمى‏كنيم. (30)

سوره حدید آیه 18

إِنَّ الْمُصَّدِّقِينَ وَ الْمُصَّدِّقَاتِ وَ أَقْرَضُواْ اللَّهَ قَرْضًا حَسَنًا يُضَاعَفُ لَهُمْ وَ لَهُمْ أَجْرٌ كَرِيمٌ(18)

خدا به مردان صدقه‏دهنده و زنان صدقه‏دهنده‏اى كه به خدا قرض الحسنه مى‏دهند، دو چندان پاداش مى‏دهد؛ و نيز آنها را اجرى نيكوست. (18)

اگر مرد و زن مومن صدقه دهند صداقت داشته باشند اجر کریم دارند

عمل صالح : کاری که شایسته زمان و مکان باشد هر عمل خوبی صالح نیست

احتمال دوم

آیا مشکل آنها نگرانی از سوء استفاده است ؟

یعنی تحقیر کردن سلطه گری تحت تاثیر قرار دادن بی احترامی کردن

همه اینها در فرهنگ اسلامی با یک کلمه ذلیل کردن است حال چطور ممکن است من ذلیل شوم و آیا از موحدین میتوان سوءاستفاده کرد و آنها را ذلیل کرد ؟

آیا مشرکین و کافرین و منافقین و فاسقین توانستند از پیامبران و ائمه اطهار صلوات الله علیهم سوء استفاده هم درمان افراد افزایش پیدا میکند و برعکس با افزایش عزت نفس در افراد با باورهای عاقلانه ی قرآنی میزان آسیب پذیری آنان و نگرانی از سوء استفاده هم کاهش پیدا میکند .  

 

اللهم عجل لولیک الفرج

 

برای این مطلب نظری ثبت نشده است و یا نظر شما هنوز مورد تایید مدیر سایت قرار نگرفته است