ایات مرتبط با زن-جلسه 7



نام خداوند رحمتگر مهربان

آیات مرتبط با زن دکتر غفرانی

جلسه هفتم 25/5/1394

آیات سوره نساء 1-3-4-7-11-12-15-19-20-21 و...............

مورد سی و دوم  

سوره نساء آیه 176

يَسْتَفْتُونَكَ قُلِ اللَّهُ يُفْتِيكُمْ فىِ الْكَلَالَةِ إِنِ امْرُؤٌاْ هَلَكَ لَيْسَ لَهُ وَلَدٌ وَ لَهُ أُخْتٌ فَلَهَا نِصْفُ مَا تَرَكَ وَ هُوَ يَرِثُهَا إِن لَّمْ يَكُن لهََّا وَلَدٌ فَإِن كاَنَتَا اثْنَتَينْ‏ِ فَلَهُمَا الثُّلُثَانِ ممَِّا تَرَكَ وَ إِن كاَنُواْ إِخْوَةً رِّجَالًا وَ نِسَاءً فَلِلذَّكَرِ مِثْلُ حَظِّ الْأُنثَيَينْ‏ِ يُبَينِ‏ُّ اللَّهُ لَكُمْ أَن تَضِلُّواْ وَ اللَّهُ بِكلُ‏ِّ شىَ‏ْءٍ عَلِيمُ (176)

از تو درباره كلاله [يعنى ميراث برادران و خواهران‏] فتوا مى‏خواهند، بگو: خدا درباره كلاله به شما فتوا مى‏دهد: اگر مردى كه فرزند ندارد، از دنيا برود وبراى او خواهرى باشد، نصف ميراثى را كه از او به جا مانده خواهر به ارث مى‏برد، و اگر خواهرى از دنيا برود و وارثش فقط يك برادر باشد، همه ميراث به جا مانده خواهر را برادرش به ارث مى‏برد، و اگر خواهران ميّت دو نفر باشند، دو سوم ميراث به جا مانده را ارث مى‏برند، و اگر خواهران و برادران متعدد باشند، سهم ارث براى مرد مانند دو زن است. خدا [احكامش را] براى شما بيان مى‏كند تا گمراه نشويد؛ و خدا به همه چيز داناست. (176)

برخلاف دوران قبل از اسلام زن ( همسر مادر دختر خواهر ) ارث می برد و رعایت نکردن احکام ارث عامل ضلالت است هیچ آیین و ملت و کشوری به اندازه اسلام برای زن حقوق و کرامت قائل نشده است

سوره مائده

مورد 1

سوره مائده آیه 5

الْيَوْمَ أُحِلَّ لَكُمُ الطَّيِّبَاتُ وَ طَعَامُ الَّذِينَ أُوتُواْ الْكِتَابَ حِلٌّ لَّكمُ‏ْ وَ طَعَامُكُمْ حِلٌّ لهَُّمْ وَ المُْحْصَنَاتُ مِنَ المُْؤْمِنَاتِ وَ المُْحْصَنَاتُ مِنَ الَّذِينَ أُوتُواْ الْكِتَابَ مِن قَبْلِكُمْ إِذَا ءَاتَيْتُمُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ محُْصِنِينَ غَيرَْ مُسَافِحِينَ وَ لَا مُتَّخِذِى أَخْدَانٍ وَ مَن يَكْفُرْ بِالْايمَانِ فَقَدْ حَبِطَ عَمَلُهُ وَ هُوَ فىِ الاَْخِرَةِ مِنَ الخَْاسِرِينَ(5)

امروز چيزهاى پاكيزه بر شما حلال شد، و طعام اهل كتاب بر شما حلال است، و طعام شما هم بر آنان حلال است. و [نيز ازدواج با] زنان پاكدامن مؤمن، و زنان پاكدامن از اهل كتاب، در صورتى كه مهريه آنان را بپردازيد بر شما حلال است، چنانچه [بخواهيد با آن ازدواج‏] پاكدامن باشيد نه زناكار، و نه آنكه آنان را در پنهانى معشوقه خود گيريد. و هر كس به ايمان و اعتقاد كفر ورزد، قطعاً عملش تباه و بى‏اثر مى‏شود، و در آخرت از زيانكاران است. (5)

محصن : یعنی دژبان – محصن : یعنی در دژ هست باید مورد مراقبت قرار گیرد

پس زن مسلمان نمیتواند با مرد اهل کتاب ازدواج کند پس اسلام برای هر زنی شرافت و عزت و کرامت قائل است نکته دیگر اینکه تمام زنان ازدواج نکرده هم محصن هستند و در دژالهی هستند

نکته دیگر: ارتباط با نامحرم عامل احباط عمل و خسران است پس تمام والدین مراکز آموزشی رسانه ها و.....عواملی که باعث تاخیر در امر مقدس ازدواج و ترویج روابط نامشروع اند مجازات خواهند شد

مورد 2

سوره مائده آیه 6

يَأَيهَُّا الَّذِينَ ءَامَنُواْ إِذَا قُمْتُمْ إِلىَ الصَّلَوةِ فَاغْسِلُواْ وُجُوهَكُمْ وَ أَيْدِيَكُمْ إِلىَ الْمَرَافِقِ وَ امْسَحُواْ بِرُءُوسِكُمْ وَ أَرْجُلَكُمْ إِلىَ الْكَعْبَينْ‏ِ وَ إِن كُنتُمْ جُنُبًا فَاطَّهَّرُواْ وَ إِن كُنتُم مَّرْضىَ أَوْ عَلىَ‏ سَفَرٍ أَوْ جَاءَ أَحَدٌ مِّنكُم مِّنَ الْغَائطِ أَوْ لَامَسْتُمُ النِّسَاءَ فَلَمْ تجَِدُواْ مَاءً فَتَيَمَّمُواْ صَعِيدًا طَيِّبًا فَامْسَحُواْ بِوُجُوهِكُمْ وَ أَيْدِيكُم مِّنْهُ مَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيَجْعَلَ عَلَيْكُم مِّنْ حَرَجٍ وَ لَكِن يُرِيدُ لِيُطَهِّرَكُمْ وَ لِيُتِمَّ نِعْمَتَهُ عَلَيْكُمْ لَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ(6)

اى اهل ايمان! هنگامى كه به [قصدِ] نماز برخيزيد، صورت و دست‏هايتان را تا آرنج بشوييد و بخشى از سرتان و روى پاهايتان را تا برآمدگى پشت پا مسح كنيد و اگر جُنُب بوديد، غسل كنيد و اگر بيمار هستيد يا در سفر مى‏باشيد يا يكى از شما از قضاى حاجت [دستشويى‏] آمده، يا با زنان آميزش كرده‏ايد و آبى [براى وضو يا غسل‏] نيافتيد، به خاكى پاك، روى كنيد و از آن بخشى از صورت و دست‏هايتان را مسح نماييد. خدا نمى‏خواهد [با احكامش‏] بر شما تنگى و مشقت قرار دهد، بلكه مى‏خواهد شما را [از آلودگى‏ها] پاك كند و نعمتش را بر شما تمام نمايد، تا سپاس گزاريد. (6)

هر چه پاکتر هستیم امکان دریافت نعمت بیشتری پیدا می کنیم یعنی نقص آن برطرف میشود تا به مقام قدر دانی برسیم پس اولا نعمت ببینیم ثانیا منعم را ببینیم ثالثا از نعمت در جهت منعم استفاده کنیم

من فقط میتوانم به خود ظلم کنم چون ظلم پشت کرده به نور است تمام احکام اسلام قطعا برای تامین سلامت دنیوی و سعادت اخروی انسان است البته اگر درست شناخته شوند

مورد 3

سوره مائده آیه 17

لَّقَدْ كَفَرَ الَّذِينَ قَالُواْ إِنَّ اللَّهَ هُوَ الْمَسِيحُ ابْنُ مَرْيَمَ قُلْ فَمَن يَمْلِكُ مِنَ اللَّهِ شَيًْا إِنْ أَرَادَ أَن يُهْلِكَ الْمَسِيحَ ابْنَ مَرْيَمَ وَ أُمَّهُ وَ مَن فىِ الْأَرْضِ جَمِيعًا وَ لِلَّهِ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ وَ مَا بَيْنَهُمَا يخَْلُقُ مَا يَشَاءُ وَ اللَّهُ عَلىَ‏ كلُ‏ِّ شىَ‏ْءٍ قَدِيرٌ(17)

مسلماً آنان كه گفتند: خدا همان مسيح، فرزند مريم است. يقيناً كافر شده‏اند. بگو: اگر خدا بخواهد، مسيح و مادرش و تمام كسانى كه در روى زمين‏اند، هلاك كند، چه كسى مى‏تواند در برابر اراده و قدرت او بايستد؟ و مالكيّت و فرمانروايى آسمان‏ها و زمين و آنچه ميان آن دو قرار دارد، فقط در سيطره خداست، هر چه را بخواهد مى‏آفريند، و خدا بر هر كارى تواناست. (17)

مورد 4

سوره مائده آیه 75

مَّا الْمَسِيحُ ابْنُ مَرْيَمَ إِلَّا رَسُولٌ قَدْ خَلَتْ مِن قَبْلِهِ الرُّسُلُ وَ أُمُّهُ صِدِّيقَةٌ كَانَا يَأْكُلَانِ الطَّعَامَ انظُرْ كَيْفَ نُبَينِ‏ُّ لَهُمُ الاَْيَاتِ ثُمَّ انظُرْ أَنىَ‏ يُؤْفَكُونَ(75)

مسيح، فرزند مريم جز فرستاده‏اى [از سوى خدا] نيست كه پيش از او هم فرستادگانى گذشته‏اند. و مادرش زن بسيار راستگو و درست‏كارى بود. هر دو [مانند انسان‏هاى ديگر] غذا مى‏خوردند. با تأمل بنگر چگونه نشانه‏ها را براى آنان بيان مى‏كنيم [تا بدانند متولد شدگان و نيازمندان به خوراك، خدا نيستند]؛ سپس با تأمل بنگر كه آنان چگونه [از حق به باطل‏] منحرف مى‏شوند؟! (75)

نشانه غلط بودن حرف شما این است که او حضرت مسیح و مادرشان غذا میخوردند پس دلیل دوم که آنها خدا نیستند این است که آنها غذا میخوردند و برای حضرت مریم سلام الله غذا از بهشت می آمده و غذا خوردن نشانه مخلوقیت است . صدیق صیغه مبالغه یعنی حضرت مریم استوانه صدق بوده است

مورد 5

سوره مائده آیه 116

وَ إِذْ قَالَ اللَّهُ يَاعِيسىَ ابْنَ مَرْيَمَ ءَ أَنتَ قُلْتَ لِلنَّاسِ اتخَِّذُونىِ وَ أُمِّىَ إِلَاهَينْ‏ِ مِن دُونِ اللَّهِ قَالَ سُبْحَانَكَ مَا يَكُونُ لىِ أَنْ أَقُولَ مَا لَيْسَ لىِ بِحَقّ‏ٍ إِن كُنتُ قُلْتُهُ فَقَدْ عَلِمْتَهُ تَعْلَمُ مَا فىِ نَفْسىِ وَ لَا أَعْلَمُ مَا فىِ نَفْسِكَ إِنَّكَ أَنتَ عَلَّامُ الْغُيُوبِ(116)

و [عرصه هول‏انگيز قيامت را ياد كنيد] هنگامى كه خدا به عيسى بن مريم مى‏فرمايد: آيا تو به مردم گفتى كه مرا و مادرم را به عنوان دو معبود به جاى خدا انتخاب كنيد؟! مى‏گويد: منزّه و پاكى، مرا چنين قدرتى نمى‏باشد كه آنچه را حقّ من نيست بگويم، اگر آن را گفته باشم يقيناً تو آن را مى‏دانى، تو از آنچه در جان و روح من است، آگاهى و من از آنچه در ذات توست نمى‏دانم؛ زيرا تو بر نهان‏ها بسيار دانايى. (116)

شان و کرامت و مقام حضرت مریم سلام الله علیها آنقدر والاست که خداوند نام پیامبرش را با نام ایشان        می آورد

سوره انعام

مورد ا

سوره انعام آیه 139

 وَ قَالُواْ مَا فىِ بُطُونِ هَذِهِ الْأَنْعَامِ خَالِصَةٌ لِّذُكُورِنَا وَ محَُرَّمٌ عَلىَ أَزْوَاجِنَا وَ إِن يَكُن مَّيْتَةً فَهُمْ فِيهِ شرَُكَاءُ سَيَجْزِيهِمْ وَصْفَهُمْ إِنَّهُ حَكِيمٌ عَلِيمٌ(139)

و گفتند: آنچه در شكم اين چهارپايان است [در صورتى كه زنده بيرون آيد] ويژه مردان ماست، و بر همسرانمان حرام است، و اگر مرده باشد همگى در آن شريكند؛ به زودى خدا آنان را بر اين توصيف بى‏پايه و باطلشان جزا خواهد داد، زيرا خدا حكيم و داناست. (139)

در زمان جاهلیت زن حتی از بعضی خوردنی ها هم محروم بودند

مورد 2 و 3

سوره انعام آیه 143-144

ثَمَنِيَةَ أَزْوَاجٍ مِّنَ الضَّأْنِ اثْنَينْ‏ِ وَ مِنَ الْمَعْزِ اثْنَينْ‏ِ قُلْ ءَالذَّكَرَيْنِ حَرَّمَ أَمِ الْأُنثَيَينْ‏ِ أَمَّا اشْتَمَلَتْ عَلَيْهِ أَرْحَامُ الْأُنثَيَينْ‏ِ نَبُِّونىِ بِعِلْمٍ إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ(143)

وَ مِنَ الْابِلِ اثْنَينْ‏ِ وَ مِنَ الْبَقَرِ اثْنَينْ‏ِ قُلْ ءَالذَّكَرَيْنِ حَرَّمَ أَمِ الْأُنثَيَينْ‏ِ أَمَّا اشْتَمَلَتْ عَلَيْهِ أَرْحَامُ الْأُنثَيَينْ‏ِ أَمْ كُنتُمْ شهَُدَاءَ إِذْ وَصَّئكُمُ اللَّهُ بِهَذَا فَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنِ افْترََى‏ عَلىَ اللَّهِ كَذِبًا لِّيُضِلَّ النَّاسَ بِغَيرِْ عِلْمٍ إِنَّ اللَّهَ لَا يهَْدِى الْقَوْمَ الظَّلِمِينَ(144)

[از حيوانات حلال گوشت و قابل استفاده شما] هشت نوع همراه با جفتش [را آفريد] از گوسفند يك نر و يك ماده، از بز يك نر و يك ماده، بگو: آيا خدا، نر گوسفند و بز، يا ماده گوسفند و بز را يا آنچه را كه رحم آن دو ماده در برگرفته حرام كرده؟ اگر راستگوييد از روى علم و دانش به من خبر دهيد. (143)

و از شتر يك نر و يك ماده و از گاو يك نر و يك ماده [را آفريد] بگو: آيا خدا نرينه شتر و گاو يا ماده هر دو را يا آنچه را كه رحم آن دو ماده دربرگرفته حرام كرده؟ يا زمانى كه خدا شما را به اين [حرام ساختگى‏] سفارش كرد حاضر بوديد، پس ستمكارتر از كسى كه به خدا دروغ بندد تا مردم را از روى نادانى و جهالت گمراه كند، كيست؟! مسلماً خدا گروه ستمكاران را هدايت نمى‏كند. (144)

مورد 4

سوره انعام آیه 151

* قُلْ تَعَالَوْاْ أَتْلُ مَا حَرَّمَ رَبُّكُمْ عَلَيْكُمْ أَلَّا تُشرِْكُواْ بِهِ شَيًْا وَ بِالْوَالِدَيْنِ إِحْسَنًا وَ لَا تَقْتُلُواْ أَوْلَادَكُم مِّنْ إِمْلَاقٍ نحَّْنُ نَرْزُقُكُمْ وَ إِيَّاهُمْ وَ لَا تَقْرَبُواْ الْفَوَاحِشَ مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَ مَا بَطَنَ وَ لَا تَقْتُلُواْ النَّفْسَ الَّتىِ حَرَّمَ اللَّهُ إِلَّا بِالْحَقّ‏ِ ذَالِكمُ‏ْ وَصَّئكُم بِهِ لَعَلَّكمُ‏ْ تَعْقِلُونَ(151)

بگو: بياييد تا آنچه را پروردگارتان بر شما حرام كرده بخوانم: اينكه چيزى را شريك او قرار مدهيد، و به پدر و مادر نيكى كنيد، و فرزندانتان را از [ترسِ‏] تنگدستى نكشيد، ما شما و آنان را روزى مى‏دهيم، و به كارهاى زشت چه آشكار و چه پنهانش نزديك نشويد، و انسانى را كه خدا محترم شمرده جز به حق نكشيد؛ خدا اين [گونه‏] به شما سفارش كرده تا بينديشيد. (151)

طرح احسان با والدین بعد از اجتناب از شرک حرمت آسمانی والدین و محرومیت غرب ها از این مقام را اثبات میکند

سوره اعراف

مورد 1

سوره اعراف آیه 19

وَ يََادَمُ اسْكُنْ أَنتَ وَ زَوْجُكَ الْجَنَّةَ فَكُلَا مِنْ حَيْثُ شِئْتُمَا وَ لَا تَقْرَبَا هَاذِهِ الشَّجَرَةَ فَتَكُونَا مِنَ الظَّلِمِينَ(19)

و [گفتيم:] اى آدم! تو و همسرت در اين بهشت سكونت گيريد، و از هر جا [و هر نوع ميوه‏اى‏] كه خواستيد بخوريد، و به اين درخت نزديك مشويد كه ازستمكاران [بر خود] خواهيد شد. (19)

زن سرچشمه آرامش است سکینه است

ان معیت است سکون یعنی جریان دارد تلاطم ندارد رکود یعنی جریان ندارد را کرامت است

خداوند تنها عنوان برای زن را زوجیت است یعنی زن در آرامش بخشی مشکلی ندارد اگر زوجیت زن در مرد ظهور پیدا کند میتوانند بخورند اما چون زوج نشدند نخوردند شجره هم فریب بود سراب بود

تنها عنوان شایسته برای زن از منظر خداوند زوج بودن است واحراز زوجیت شرط حضور و تنعم در بهشت واصرار بر مجرد ماندن اعتراض به حکمت الهی و جنگ با خدا است

مورد 2

سوره اعراف آیه 20 و 21

فَوَسْوَسَ لهَُمَا الشَّيْطَنُ لِيُبْدِىَ لهَُمَا مَا وُرِىَ عَنهُْمَا مِن سَوْءَاتِهِمَا وَ قَالَ مَا نهََئكُمَا رَبُّكُمَا عَنْ هَاذِهِ الشَّجَرَةِ إِلَّا أَن تَكُونَا مَلَكَينْ‏ِ أَوْ تَكُونَا مِنَ الخَْلِدِينَ(20)

وَ قَاسَمَهُمَا إِنىّ‏ِ لَكُمَا لَمِنَ النَّاصِحِينَ(21)

پس شيطان، آن دو را وسوسه كرد تا آنچه از شرمگاه بدنشان بر آنان پوشيده بود نمايان كند، [وسوسه‏اش اين بود كه به هر دو] گفت: پروردگارتان شما را از اين درخت نهى نكرده مگر از اين جهت كه مبادا دو فرشته گرديد، يا از جاودانان شويد. (20)

و براى هر دو سوگند سخت و استوار ياد كرد كه يقيناً من براى شما از خير خواهانم [و قصد فريب شما را ندارم.] (21)

وسوسه شیطان به این دو منتقل شد و زشتی آنها نمایان شد ابلیس گفت میدانید چرا خدا شما را منع کرده زیرا خدا نمیخواسته شما فرشته باشید و جاودانه باشید و قسم خورد که من خیر شما را میخواهم ( در حالیکه شجره مخلوق و محدود است و نمیتواند جاودانگی بدهد ) شیطان مبدع دورغ بود و پرهیز از ازدواج عامل عریان و زشت ماندن است

مورد 3

فَدَلَّئهُمَا بِغُرُورٍ فَلَمَّا ذَاقَا الشَّجَرَةَ بَدَتْ لهَُمَا سَوْءَاتهُُمَا وَ طَفِقَا يخَْصِفَانِ عَلَيهِْمَا مِن وَرَقِ الجَْنَّةِ وَ نَادَئهُمَا رَبهُُّمَا أَ لَمْ أَنهَْكُمَا عَن تِلْكُمَا الشَّجَرَةِ وَ أَقُل لَّكُمَا إِنَّ الشَّيْطَانَ لَكُمَا عَدُوٌّ مُّبِينٌ(22)

پس آن دو را با مكر و فريب از مقام و منزلتشان فرود آورد [و به خوردن درخت ممنوعه نزديك كرد]، هنگامى كه از آن درخت چشيدند، شرمگاه بدنشان بر دو نفرشان نمايان شد و هر دو دست به كار چسبانيدن برگ [درختان‏] بهشت به خود شدند؛ و پروردگارشان بر آن دو بانگ زد: آيا من شما را از آن درخت نهى نكردم، وبه شما نگفتم: بى‏ترديد شيطان براى شما دشمنى آشكار است؟! (22)

مهمترین امتیاز انسان وممیز او از سایر مخلوقات چیست ؟

هیچ مخلوقی به اندازه انسان از زشتی و پلیدی و کثیفی و بی نظمی متنفر و بیزار نیست ( ما اول زشتی را می فهمیم )

هیچ مخلوقی به اندازه انسان تشنه ی زیبائی و پاکی و نظم و آراستگی نیست

درک زشتی اولین بار در چه سنی و چگونه رخ میدهد؟

کودکان قبل از دو سالگی از عریان دیده شدن خود خصوصا بعد از استحمام ناراحت میشوند لذا حضرت آدم و حوا از عریان بودن خود خجالت کشیدند و شرمنده شدند

بَدَتْ بلافاصله است تا زشتی نمایان شد درک کردند

درک زیبائی در انسان چگونه ابراز میشود ؟

آدم وحوا با درک زشتی عریان بودن زیبائی را در ابراز عقل و استتار بدن دیدند تا زشتی را دیدند عقلشان بیدار شد لذا خیلی زود بدنشان را عاقلانه و با برگهای بلند ( تنها امکان موجود ) پوشاندند

سوره اعراف آیه 22

فَدَلَّئهُمَا همه حروف مثل ف- د – ثم – سوف .بیانگر فاصله زمانی است

بخاطر همین درک زشتی و تشخیص فطری و مشترک :

  1. همه مردم جهان بعد از آدم و حوا تا به امروز بی وقفه با پنبه و پشم و ابریشم به پارچه بافی و لباس دوزی رداخته اند
  2. همه دخترها به خاطر زیبا شناسی در پوشش کتابها و دفاترشان اصرار و وسواس دارند
  3. وقتی پدرها مبل میز صندلی می خرند مادران زیبا  شناس دنبال رومیزی و رومبلی و رو تختی و پوشش مناسب برای آنهایند . آنها وسائل عروس خانم را نیز با پوشش مناسب می پوشانند
  4. و پسرهایی که معمولا یقه پیراهنشان باز است و لباس آستین کوتاه می پوشند در شب دامادی کت و شلوار دارند و پوشیده ترند و برای بسته ماندن یقه ی پیراهن خود کراوات و صلیب هم میزنند
  5. تمام کارگردانهای دنیا وقتی میخواهند نقش هایی روحانی و پاک از زنان پوشیده و محجوب و برای نقش های مبتذل از زنان نیمه عریان استفاده می کنند
  6. دختران و زنان هنر پیشه وقتی بعنوان همسران و مادران و دختران و پیامبران یا اولیاء الهی صلوات علیهم و با پوشش کامل و با عفاف بازی میکنند خیلی زیباترند و دختران و زنان در احرام یا با چادر نماز برای همه حتی خودشان زیباترند
  7. و جالب تر اینکه همه دخترهای عالم عروسکهای با لباس را به عروسکهای عریان ترجیح میدهند

از این هفت نکته و آیه 22 سوره اعراف میشود نتیجه گرفت که رعایت حجاب و عفاف واجب شرعی نیست پس یک واجب عقلانی و درک فطری برای همه زنان و مردان است که شرع هم آن را تایید و تاکید کرده است و اسلام فقط کیفیت و ثمرات رعایت درست حریم و حدود و مضرات رعایت نکردن عفاف و حرمتها را برای مردم روشن نموده است

نتیجه دوم

رعایت حریم و حدود و عفت و لباس و رفتار و گفتار محدود به اسلام و ایران نیست بلکه در همه تاریخ و در همه کشورها زنان و مردان بدن خود را بطور کامل می پوشاندند و پوشش آنها نشانه اشراف زادگیشان بوده است

لذا

حضرت مریم و حضرت آمنه و حلیمه وحضرت خدیجه سلام الله قبل از شریعت خاتم پوشش وعفاف کامل داشتند اگر حجاب و عفاف یک امر عقلی و فطری است پس این همه بدحجابی برای چیست ؟

پاسخ

زیرا در نظام آموزشی حاکم بر جهان هیچ حرفی از خود شناسی نیست و تا افراد خود را درست نشناسند قدر و ارزش خود را نمی یابند

امیر المومین می فرمایند : العالم من عرف قدره دانا آنست که قدر خودش ر بشناسد

 به چه دلیل حجاب در اسلام واجب نشده است ؟

دلیل اول :

قرآن میفرماید : خانمها گریبان خود را با خمرشان بپوشانید

سوره نور آیه 31

دلیل دوم :

سوره احزاب

نزدیک کنید جلباب را به خودتان . ضمیر هن یعنی جلباب داشتند

 

 

 

 

اللهم عجل لولیک الفرج

 

برای این مطلب نظری ثبت نشده است و یا نظر شما هنوز مورد تایید مدیر سایت قرار نگرفته است