خدا، محتاجِ مومنین نیست، با شما نشد، با قومي ديگر !



طبق إرادة الهی، حق باید در جهان مستقر و كافران و منافقين نابود شوند و اين افتخار براي مؤمنينی است که با جِهاد خود، ارزشهای الهی و حقّ را (در خود، خانواده، جامعه و جهان) مسلط کنند.

حال چرا أکثر مؤمنین در مبارزه با کبر، كفر، نفاق و فسق ...، تعلّل مي‌كنند؟

از منظر وحي، تنها دليلش، دلبستگی به (ثروت، قدرت، شهرت و رفاه فانی) دنياست:

يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا ؛ ما لَكُمْ إِذا قيلَ لَكُمُ انْفِرُوا في‏ سَبيلِ اللَّهِ اثَّاقَلْتُمْ إِلَى الْأَرْضِ ؟

أَ رَضيتُمْ بِالْحَياةِ الدُّنْيا مِنَ الْآخِرَةِ ؟ فَما مَتاعُ الْحَياةِ الدُّنْيا فِي الْآخِرَةِ إِلاَّ قَليلٌ (38)

اما مؤمنینِ هر زمان بايد بدانند كه اگر آنها از هر فرصتی برای مبارزه با باطل و استقرار حق استفاده نكنند، نه تنها به سختی مجازات می­شوند بلكه خداوند، این افتخار را به قوم ديگري واگذار مي‌كند :

إِلاَّ تَنْفِرُوا يُعَذِّبْكُمْ عَذاباً أَليماً « وَ يَسْتَبْدِلْ قَوْماً غَيْرَكُمْ »

وَ لا تَضُرُّوهُ شَيْئاً وَ اللَّهُ عَلى‏ كُلِّ شَيْ‏ءٍ قَديرٌ (توبه/39)

 


آذر باد     1396/07/14 - 11:37
سلام وخدا قوت خدمت شما ضمن تشکر از پاسخ شما امیدوارم ما شاگردان خود را همواره دعا فرمایید .

امیدوارم همواره شادکام و عاقبت به خیر باشید.

آذرباد     1396/07/08 - 02:56
با سلام خدمت شما استادگرامی.در آیاتی که طرح فرمودید مومنین مورد خطاب هستند آیا کسانی از مومنان نیستند که زهد نسبت به ثروت ومال دنیا دارند ولی اهل مبارزه وجهاد نیستند اهل فسق وفجور هم نیستند در واقع دیندارخوبی برای خودشان هستند و معتقدند خدا دینش را حفظ کرده ومی کند !آیا مومنین در تقیسیم بندی مبارز و غیر مبارز وبی تفاوت قرارمی گیرند ؟ با تشکر فراوان

با سلام به شما . امیدوارم عزاداری هایتان مورد قبول درگاه الهی قرار گرفته باشد. « اسلام »، « ایمان »، « تقوا » و هر صفت دیگری، قطعا « مراتب زیادی » دارند اما حتما « پاداش » آنها و « محل و مرتبه حضور » آنها در بهشت هم « مراتبی » دارد. مثلا قرآن می فرماید : « مجاهدین » نسبت به « قاعدین » ، یک ( یا چند ) « درجه » برتری دارند مسلما دانش آموزی که در تمام دروس نمره بیست آورده و قبول شده مانند دانش آموزی که با « معدل لب مرز » و یا « تک ماده » قبول شده نیست. خداوند متعال به ما و شما توفیق دهد تا از « سابقین » و « مشتاقین » باشیم و برای « متقین » ، « امام » و پیشوا باشیم. (و اجعلنا للمتقین اماما)