نتیجه تکذیب آیات الهی



به نظر شما مخاطب محترم؛

لطفا با توجه به سوره إسراء بفرمائید : « تکذیب آیات و معجزات الهی » چه عواقبی دارد ؟


آذرباد     1396/03/02 - 05:01
باسلام واحترام خدمت استاد بزرگوار چگونه تکذیب خواص وعمل آن ها باعث محروم شدن مردم از معجزات می شود در صورتی که عوام به طور مستقیم نقشی نداشته اند و از این رحمت الهی ، همه محروم شده اند؟! با تشکر فراوان

با سلام به شما و سلام به پرسش شما. شاید به این خاطر که : « تا زمین نباشد ، بارش آسمان هم نیست » ، « تا مردم از هدایت اولیه بهره نبرند لایق هدایت ثانویه نمی شوند » و یا « تا مطالبات و قابلیت و لیاقت و ظرفیت مردمی نباشد، إفاضات خاص الهی از طریق أولیاء الهی و خواص هم ضرورتی پیدا نمی کند » ، به عبارت دیگر ، وقتی مردم « در مسیر فسق و فجور و شقاوت » قرار می گیرند ، « خواص شقی » را به عنوان اکابر خود « انتخاب » می کنند = إذ انبعث أشقاها ، و این خواص نالایق و دروغگو و خائن و شقی ، زمینه ی نزول معجزات و آیات را از بین می برند. قرآن می فرماید : فرعون، مردم را تحقیر می کرد و مردم او را « اطاعت » می کردند زیرا « مردم » فاسق بودند. البته این آیه را به شکل دیگری هم ترجمه و تفسیر کرده اند.

آذرباد     1396/02/20 - 02:38
باسلام و احترام و تبریک مقام معلم خدمت شما معلم دلسوزواستاد بزرگوار اثر ونتیجه تکذیب پیام های الهی که توسط اولیای الهی انذار داده می شود هم بروز فردی وهم اجتماعی دارد اگر آیه 60سوره اسرا ء مصداق آن باشد که می فراماید:"واذ قلنا لک ان ربک احاط باالناس وما جعلنا الرویاالتی ...ونخوفهم فما یزیدهم الا طغیانا کبیرا" در این آیه اشاره به رویای پیامبر صلوات الله علیه شده که مردمی که انذارهای پیامبر صلوات الله علیه را شنیدند اما جز سرکشی وطغیان به آنها اضافه نشد ، این ایه خبر از دچار شدن به فتنه وآزمایش مردم با شجره ملعونه می دهد که با پشت کردن به هشدارها دچار طغیان فردی از درون نسبت به آیات الهی می شوند که نتیجه آن طغیان اجتماعی و قرار گرفتن در اصحاب این شجره ی ملعونه خواهد بود پس سرکشی وخارج شدن از حدود دالهی وقرار گرفتن در گروه دشمنان خدا می تواند نتیجه ی بی اعتنایی به آیات الهی باشد. باتشکر از شما بابت مطالب پر محتوا ومتنوع وجذاب سایت به آسمان نگاه کن

باسلام به شما و سلام به پاسخ زیبای شما. علاوه بر مطلب شما ، در آیه 59 این سوره خداوند می فرماید : « وَ مَا مَنَعَنَا أَن نُّرْسِلَ بِالآيَاتِ إِلاَّ أَن كَذَّبَ بِهَا الأَوَّلُونَ » وَ آتَيْنَا ثَمُودَ النَّاقَةَ مُبْصِرَةً فَظَلَمُواْ بِهَا وَمَا نُرْسِلُ بِالآيَاتِ إِلاَّ تَخْوِيفًا « و [چيزى] ما را از فرستادن معجزات باز نداشت جز اينكه پيشينيان ، آنها را به دروغ گرفتند » و (به عنوان مثال) به ثمود ، ماده‏ شتر داديم كه [معجزه ی] روشنگرانه ای بود ، و[لى] با آن ( به خودشان ) ستم كردند و ما معجزه‏ها را جز براى بيم‏دادن [مردم] نمى‏فرستيم تکذیب ( نسل ) اولی ها ( = خواص بی بصیرت ) ، باعث می شود که ما « آیات » و « معجزات » را « ارسال نکنیم ». خداوند اُنس ما و شما را با قرآن و کلام أهل بیت صلوات الله علیهم روزافزون فرماید و بر توفیقات ما و شما در عمل به تعالیمش بیفزاید. إن شاء الله تعالی

حکیمه     1396/02/17 - 12:50
باسلام وتشکر از زحمات شماوتبریک عید بزرگ نیمه شعبان باعنایت به سوره اسرا درمییابیم که تکذیب معجزات وآیات الهی دورشدن از هدف خلقت وهدایت الهی ونزدیک شدن به عذاب دنیوی واخروی است چون تصدیق معجزات یعنی تصدیق خالق آنهاوتکذیب آیات الهی یعنی انتخاب اسفل السافلین وحرکت در خلاف مقام خلیفه اللهی.

اسلام به شما و سلام به پاسخ زیبای شما. علاوه بر مطلب شما ، در آیه 59 این سوره خداوند می فرماید : « وَ مَا مَنَعَنَا أَن نُّرْسِلَ بِالآيَاتِ إِلاَّ أَن كَذَّبَ بِهَا الأَوَّلُونَ » وَ آتَيْنَا ثَمُودَ النَّاقَةَ مُبْصِرَةً فَظَلَمُواْ بِهَا وَمَا نُرْسِلُ بِالآيَاتِ إِلاَّ تَخْوِيفًا « و [چيزى] ما را از فرستادن معجزات باز نداشت جز اينكه پيشينيان ، آنها را به دروغ گرفتند » و (به عنوان مثال) به ثمود ، ماده‏ شتر داديم كه [معجزه ی] روشنگرانه ای بود ، و[لى] با آن ( به خودشان ) ستم كردند و ما معجزه‏ها را جز براى بيم‏دادن [مردم] نمى‏فرستيم تکذیب ( نسل ) اولی ها ( = خواص بی بصیرت ) ، باعث می شود که ما « آیات » و « معجزات » را « ارسال نکنیم ». خداوند اُنس ما و شما را با قرآن و کلام أهل بیت صلوات الله علیهم روزافزون فرماید و بر توفیقات ما و شما در عمل به تعالیمش بیفزاید. إن شاء الله تعالی

محمّدی     1396/01/29 - 23:18
سلام، طبق آیه "وَلَقَدْ أَرَيْنَاهُ آيَاتِنَا كُلَّهَا فَكَذَّبَ وَأَبَىٰ"(طه/56) می‌فرماید : "ما همه آیات خود را به او (فرعون) نمایاندیم، پس (او) تکذیب و سرپیچی کرد." سپس می‌فرماید : "مَنْ أَعْرَضَ عَنْهُ فَإِنَّهُ يَحْمِلُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وِزْرًا"؛ هرکس از آن (آیات) روی گردان شود (و از تصدیق آن دوری گزیند) در روز قیامت بار سنگینی بر دوش خواهد داشت.(طه/100) "خَالِدِينَ فِيهِ وَسَاءَ لَهُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ حِمْلًا"؛ (این چنین کسانی) جاودانه در آن (عذاب) خواهند ماند، و چه بار بدی که در روز قیامت دارند.(طه/101)

بی دقتی مرا ببخشید. لطفا در جزء 15 سوره إسراء جستجو کنید.

حکیمه     1396/01/29 - 15:11
سلام بpubبخشید نظری که نوشتم مورد تایید نبود؟چون چند روزپیش در مورد سوال چند نکته که تحقیق شده بود فرستادم.

با عرض معذرت فراوان. من اشتباها جزء 16 را نوشته بودم. لطفا در جزء 15 (سوره إسراء ) جستجو فرمائید.

حکیمه     1396/01/26 - 11:18
باسلام خدمت استادبزرگواروتیریک سال جدیدوآرزوی قبولی طاعات وعبادات همگی مادر ماه بزرگ رجب بابررسی آیات جزء 16 به این نکات میرسیم.1-تکذیب آیات الهی نتیجه خودنشناسی ودرنهایت خدا نشناسی است .2-پیروی از هوی وهوس,دنیاپرستی,تسلط جهل وشیطان پرستی.استهزااز مهمترین عوامل درونی انسان درجهت تکذیب آیات الهی است.3- خداوند رحمن در ابتدای تکذیب, باانسان باارسال رسل وبشارت آمدن حضرت عیسی(ع)درتورات ومعجزاتی که در آیات سوره مریم(س)آمده(تولد فرزند بدون پدروسخن گفتن در گهواره و...)واینکه از حضرت موسی میخواهد در مرحله دعوت از فرعون که جزء مکذبین است با قول نرم دعوت کند ,اتمام حجت میکند.4-ودر نهایت در آیه 37 سوره مریم(س)وآیه 61 سوره طه جایگاه(ویل)را مطرح میفرمایدکه تکذیب آیات الهی نومیدی وعذاب الهی را در بر خواهد داشت.5-باتوجه به آیات سوره طه کافران نیز در ردیف تکذیب کنندگان در چاه ویل گرفتار میشوند.

با سلام به شما و تبریک این ایام بهاری و نورانی. ضمن قدردانی از پاسخهای قرآنی شما. شما عواملی که باعث تکذیب آیات الهی می شود را استخراج کرده اید. لطفا پاسخ را در « یک آیه ای » جستجو کنید که بفرماید : « تکذیب آیات الهی » ، باعث چه أمری می شود. موفق و موید باشید.